Foto: Hedda Fahlstrøm direktør for Kundesenteret i Kredinor.
Foto: Hedda Fahlstrøm direktør for Kundesenteret i Kredinor.
 

Bedre kundeopplevelse med BankId

  • Innlogging med BankId for skyldnere har gått fra null til fem tusen unike brukere på kort tid.
 
Løsningen innebærer at skyldner nå kan se alle sine saker samlet i en oversikt etter innlogging i nettbank, mot at de tidligere måtte gå inn på en og en sak. - Pålogging med BankId åpner for en bedre dialog når skyldnerne ringer til kundeservice hos oss, sier Hedda Fahlstrøm direktør for Kundesenteret i Kredinor.
 
Kredinor lanserte pålogging med BankID for personskyldnere i september 2015. I tillegg kan skyldner fortsatt logge seg på med saksnummer og pinkode som står i brevet de mottar fra Kredinor. De fleste skyldnere har en inkassosak. Samtidig viser tallene at de som har alvorlige betalingsproblemer har så mye som et snitt på 4 saker med betalingsanmerkning.
 

God dialog øker løsningsgraden

Kredinor er opptatt av dialog med de som skylder penger og ser at løsningsgraden øker til så mye som 90 % i de sakene vi oppnår kontakt og muntlig avtale om betaling, fortsetter Hedda. På sikt ønsker Kredinor å være tilgjengelig med kundeservice til skyldnere også via chat, i tillegg til økt bruk av SMS og e-post. – Det handler om å være tilgjengelig i alle kanaler som er naturlige for skyldner, sier Hedda Fahlstrøm videre. Ved å rykke litt nærmere de som skylder penger bidrar vi både til å forebygge samtidig som vi finner løsninger raskere. Det er god kundeservice, sier Hedda Fahlstrøm.
 
Foto: prosess og leveranseansvarlig Andreas Komnæs i Kredinor.
Foto: prosess og leveranseansvarlig Andreas Komnæs i Kredinor.
 

Neste steg – BankId på mobil

- Vi er i full gang med utvikling av løsningen som skal muliggjøre innlogging via BankId på mobil, sier prosess og leveranseansvarlig Andreas Komnæs i Kredinor. Flere tusen skyldnere har allerede logget seg inn med BankId kodebrikke på den korte tiden siden lansering. – Vi forventer en betydelig økning i antall unike brukere når innlogging blir mulig gjennom BankId på mobil, avslutter Andreas Komnæs.
Skyldnerne våre er aktive mennesker – de aller fleste av dem er folk flest som har et travelt liv. – Med BankId på mobil når vi enda flere, spesielt blant de unge av våre skyldnere. Vi tror det vil bidra til å senke terskelen for kontakt, noe som er positivt for alle parter, avslutter Hedda Fahlstrøm.
 

Innlogging med BankID

Figur 1:  Innlogging med BankID – fødselsnummer
Figur 1: Innlogging med BankID – fødselsnummer
 
Figur 2: Innlogging med Saksnummer/PIN
Figur 2: Innlogging med Saksnummer/PIN
 
 
 
 
 
 

CreditNews: Nyheter og faginformasjon om praktisk økonomi og pengestrøm

 
Redaktør Owe Rud - www.creditnews.no - Copyright © 2009 Credit News - Org.nr.: 988 295 515 MVA
 
Follow Credit_News on Twitter