|
Foto: Hedda Fahlstrøm direktør for Kundesenteret i Kredinor. |
|
Bedre kundeopplevelse med BankId |
- Innlogging med BankId for skyldnere har gått fra null til fem tusen unike brukere på kort tid.
|
|
Løsningen innebærer at skyldner nå kan se alle sine saker samlet i en oversikt etter innlogging i nettbank, mot at de tidligere måtte gå inn på en og en sak. - Pålogging med BankId åpner for en bedre dialog når skyldnerne ringer til kundeservice hos oss, sier Hedda Fahlstrøm direktør for Kundesenteret i Kredinor. |
|
Kredinor lanserte pålogging med BankID for personskyldnere i september 2015. I tillegg kan skyldner fortsatt logge seg på med saksnummer og pinkode som står i brevet de mottar fra Kredinor. De fleste skyldnere har en inkassosak. Samtidig viser tallene at de som har alvorlige betalingsproblemer har så mye som et snitt på 4 saker med betalingsanmerkning. |
|
God dialog øker løsningsgraden |
Kredinor er opptatt av dialog med de som skylder penger og ser at løsningsgraden øker til så mye som 90 % i de sakene vi oppnår kontakt og muntlig avtale om betaling, fortsetter Hedda. På sikt ønsker Kredinor å være tilgjengelig med kundeservice til skyldnere også via chat, i tillegg til økt bruk av SMS og e-post. – Det handler om å være tilgjengelig i alle kanaler som er naturlige for skyldner, sier Hedda Fahlstrøm videre. Ved å rykke litt nærmere de som skylder penger bidrar vi både til å forebygge samtidig som vi finner løsninger raskere. Det er god kundeservice, sier Hedda Fahlstrøm. |
|
|
Foto: prosess og leveranseansvarlig Andreas Komnæs i Kredinor.
|
|
Neste steg – BankId på mobil |
- Vi er i full gang med utvikling av løsningen som skal muliggjøre innlogging via BankId på mobil, sier prosess og leveranseansvarlig Andreas Komnæs i Kredinor. Flere tusen skyldnere har allerede logget seg inn med BankId kodebrikke på den korte tiden siden lansering. – Vi forventer en betydelig økning i antall unike brukere når innlogging blir mulig gjennom BankId på mobil, avslutter Andreas Komnæs. |
Skyldnerne våre er aktive mennesker – de aller fleste av dem er folk flest som har et travelt liv. – Med BankId på mobil når vi enda flere, spesielt blant de unge av våre skyldnere. Vi tror det vil bidra til å senke terskelen for kontakt, noe som er positivt for alle parter, avslutter Hedda Fahlstrøm. |
|
Innlogging med BankID |
|
Figur 1: Innlogging med BankID – fødselsnummer
|
|
|
Figur 2: Innlogging med Saksnummer/PIN
|
|
|
|
|
|