Credit News IKT

Credit News: Nyheter og faginformasjon om praktisk økonomi og pengestrøm

We're Changing the Big Data Game

- and we want you to be there
Join our Big Data event live stream as SAP CEO Bill McDermott shares Big Data innovations that will dramatically accelerate your ability to drive business value.
Les mer
25.09.17
 
Foto: (t.v.) Nikolai Hansen, Forretningsanalytiker og Tore Bye, Kommersiell Direktør/CCO, Sergel Norge

Sergel BI

Først ut med interaktive rapporter
Sergel BI (business intelligence) er en felles, nordisk plattform for innsikt og rapportering, til våre kunder. Der vil man få tilgang til interaktive dashboard, som raskt oppdateres ved brukerens input. Rapporteringen er basert på Microsoft Power BI, og så vidt vi er bekjent med, er vi først ute med dette i vårt marked. Dataene blir oppdatert hver dag, og hentes ut fra vårt felles nordiske datavarehus.
Våre kunder ønsker og har behov for å hente ut informasjon, gjerne fra avdelinger i flere land. Med Sergel BI får du tilgang til dette på ett og samme sted. Tjenesten gir et godt overblikk, samtidig som man kan dykke dypere ned i dataene med «drill-down», og gruppere på perioder og kundesegmenter.
Informasjon som tidligere er blitt levert i ulike rapporter med begrensninger (pdf- eller excelrapporter), er nå samlet og leveres enkelt på ett og samme sted. Sergel BI gir en innsikt som kundene våre bruker til oppfølging av kredittpolicyer, markedsstrategier, avskrivning og budsjettering, i tillegg til å følge med på Sergels resultater.
Vi har nå fullført en pilotperiode med et utvalg av kunder, og tilbakemeldingene er nå under vurdering og implementering. Den endelige løsningen ruller vi ut til kundene våre fortløpende i Q3.
20.09.17
 

Gratis for de minste bedriftene

Intern opplæring er et viktig it-sikkerhetstiltak. I forbindelse med Nasjonal sikkerhetsmåned tilbyr Norsis opplæringspakke for intern bruk
Oktober er måneden som Norsk senter for informasjonssikring – Norsis – har pekt ut som Nasjonal sikkerhetsmåned. Kilde: cw.no
Les mer
19.09.17
 

Try SAP Cloud Platform for Free

- discover the only platform-as-a-service designed for your mission-critical business apps
.... and become a truly integrated and optimized enterprise ready for digital transformation. Kilde: sap.com
Les mer
28.08.17
 

SWIFT Customer Security Programme

- det du trenger å vite
Hva er SWIFT Customer Security Programme?
SWIFT Customer Security Programme dekker tre områder: Sikre og beskytte din virksomhets infrastruktur, forhindre og oppdage svindel som kan påvirke dine interesser, samarbeidspartnere og kunder, samt tilrettelegge for informasjonsdeling og forberede virksomheten på å kunne møte fremtidige cybertrusler. Kilde: pwc.no
Les mer
26.08.17
 

How to Effectively Deal With the Benefits of Digitalization

Hear Bernd Leukert, member of the SAP Executive Board, products and innovation, discuss the new rules of engagement between buyers, suppliers, and partners
Read his blog and learn how to effectively deal with the challenges and benefits of digitalization. Kilde: sap.com
Les mer
21.08.17
 

Robotrådgiverne kommer

- norske banker tilbyr snart robotrådgivere for sparing og verdipapirhandel
Bransjen vurderer egen autorisasjonsordning for robotene. Kilde: dn.no
Les mer
14.08.17
 

Slik prøver svindlere å lure deg med «phising»

- og slik unngår du å bli lurt
Datakriminalitet blir dessverre mer og mer utbredt, og metodene svindlere og hackere benytter seg av for å tjene penger blir stadig flere. Kilde: sedenne.no
Les mer
28.06.17
 
Foto: Iren Rutle, ansvarlig for forretningsutvikling og IT i Conecto

Inkassobransjen står overfor store endringer i fremtiden

Iren Rutle, ansvarlig for forretningsutvikling og IT i Conecto, på Connecting Bank/Finans 2017
Hvordan digitaliserer Conecto dagens løsninger?
Som så mange andre i bank- og finansbransjen er også Conecto opptatt av å digitalisere sine løsninger mest mulig. Bare fra høsten 2016 og frem til nå har vi levert en rekke nye og forbedrede løsninger som våre kunder og deres skyldnere vil ha glede av. Vi kan nevne noen av de viktigste.
1. Ny kundeweb med mer moderne uttrykk og mange flere funksjoner ble levert høsten 2016 2. Nytt og profesjonelt kontaktsenter er i produksjon fra mai 2017, med helt nytt callsenter, ringerobot og chat. 3. Conecto har tatt i bruk ny SMS løsning, hvor betalingspåminnelser og andre meldinger sendes skyldner, enten enkeltvis eller ved masseutsendelse som for eksempel kampanjer. 4. Fra høsten 2017 vil det også være mulig for våre skyldnere å betale direkte fra mobil, enten med kort eller VIPPS. 5. Endring i Inkassoloven åpner for mulighet til å sende inkassovarsel på digital betryggende måte. Conecto vil ta i bruk nye løsninger og starte digital forsendelse fra og med høsten 2017. 6. For å redusere brev og manuell håndtering av utleggspant, så har vi inngått avtale med Statens Kartverk om digital sletting. 7. Våren 2017 startet vi også med digital toveis korrespondanse på begjæring om pant via namsmannen. 8. I Conecto har vi også startet et omfattende lean basert arbeid for kontinuerlig forbedring, og vi robotiserer de prosesser og funksjoner som er hensiktsmessig. 9. Helt ny reskontroløsning vil vi kunne tilby markedet i løpet av høsten 2017
Hva tror Conecto om fremtiden, vil det holde for oss å digitalisere inkasso løsningene?
Nei, vi tror det kommer til å utvikle seg bransjeglidning og økt konkurranse mellom bedrifter, Bank/Finans og inkassobransjen. Vi ser en rivende utviklingen både fra nye og kjente aktører, i kombinasjon med verdikjeder og løsninger som smelter mer og mer sammen. I dette landskapet vil det vokse frem nye samarbeidsmodeller, partnerskap og forretningsmodeller, som vi ikke kjenner i dagens marked. At inkasso nå som bransje jobber med digitalisering av sine kjerneløsninger, er nok bare krusninger på overflaten i forhold til hva vi har i vente de neste årene. Det vil kunne åpne seg noen fantastiske muligheter, for de aktørene som er strategiske nok og som strekker seg litt ut av «boksen». I Conecto jobber vi med mange spennende og helt nye konsepter, men det kan jeg ikke si så mye mer om ennå, uten at jeg da røper vår fremtidige strategi, avslutter Iren Rutle.
Les mer fra konferanse - Connecting bank/finans 2017
13.06.17
 

DNB Eiendom lanserer appen «Visning»

- mener den bør bli standard for alle boligkjøpere
Å kjøpe bolig, kanskje for første gang, kan være nervepirrende nok om du ikke i tillegg skal ha usikkerhet om hva du bør se etter på visningen, sier Dan Krister Holst i DNB. -Våre meglere opplever ofte at mange stiller helt uforberedt. Det har vi ønsket å gjøre noe med.
Les mer
22.05.17
 
   
 
Abonnementspriser – Credit News
 

Credit News: Nyheter og faginformasjon om praktisk økonomi og pengestrøm

 
 
Redaktør Owe Rud - www.creditnews.no - Copyright © 2009 Credit News - Org.nr.: 988 295 515 MVA
 
Nyhetsbrev fra Credit News