Credit News Reklamasjoner

Credit News: Nyheter og faginformasjon om praktisk økonomi og pengestrøm

Unngå konflikt med håndverkeren

- bruk kontrakt!
Regjeringen, Standard Norge og Forbrukerrådet vil senke konfliktnivået mellom forbrukere og håndverkere.
Forbrukermyndighetene og byggebransjen er enige om en standard håndverkerkontrakt som forbrukere nå kan benytte fritt. Kilde: forbrukerradet.no
Les mer
15.09.17
 

Om konfliktrådet

Konfliktrådet er en statlig tjeneste som tilbyr megling som metode for å håndtere konflikter
Hensikten er at partene gjennom dialog kan finne fram til gode løsninger enten det gjelder å gjøre opp for konkrete lovbrudd, eller gjenopprette mellommenneskelige relasjoner.
Det finnes 22 konfliktråd over hele landet med til sammen ca. 130 ansatte.
Å være megler er et verv som blir betalt på timesbasis. Konfliktrådene i Norge har til sammen drøyt 550 meglere. Kilde: konfliktraadet.no
Les mer
08.09.17
 

Skatteklage-nemda

- skatteklagene hoper seg opp i Skatteklagenemda
Du må påberegne lang ventetid før du får svar dersom du har klaget på skatteoppgjøret ditt. Kilde: msn.com
Les mer
04.09.17
 

Disse tjener penger når flyene er forsinket

Gate28 er blant selskapene som formidler erstatningskrav ved flyforsinkelser på vegne av passasjerene
Det er enkelt å klage og du trenger ikke betale noen til å gjøre det for deg, mener Forbrukerrådet. Kilde: msn.com
Les mer
19.07.17
 

Ulovlige pakker

- dukker opp i norske postkasser
Her er oppskriften hva du gjør, dersom du får krav på pakker i posten som du aldri har bestilt. Kilde: smp.no
Les mer
03.07.17
 

Mekling

- en effektiv måte å løse en konflikt på er mekling
Ikke bare sparer man tid, men det er også mulig å kutte ned på kostnader. Ved å introdusere en uavhengig tredjepart er det større sjanse for å komme frem til et resultat som alle parter kan være fornøyd med. Kilde: selmer.no
Les mer
23.06.17
 

Boligkjøp

- seks av ti klager på feil og mangler etter boligkjøp
De tre siste årene har fem av ti boligkjøpere i Norge påpekt mindre feil eller mangler i boligen de kjøpte, mens en av ti ender i alvorlig konflikt med selger. Kilde: abcnyheter.no
Les mer
13.06.17
 

Disse norske bileierne er minst fornøyde

- ett merke har hatt en tydelig nedgang fra i fjor
Skal du klare å selge biler over tid, er du avhengig av at de kundene du har er fornøyde og at produktene er gode. Kilde: abcnyheter.no
Les mer
30.05.17
 

Norske forbruker-rettigheter

- Forbrukerrådet frykter rasering
Klagefristen ved netthandel blir redusert fra fem til to år, hvis EU-kommisjonen får det som den vil. Forbrukerrådet frykter at dette bare er begynnelsen på en generell svekkelse av forbrukervernet. Kilde: forbrukerradet.no
Les mer
15.05.17
 

Når kunden aldri blir fornøyd

Selgerens rett til å nekte flere retteforsøk
En selger eller håndverker kan motta reklamasjoner på en ytelse som er levert. Dersom det foreligger en mangel, har selgeren som regel rett til å foreta retteforsøk. Noen kunder blir imidlertid aldri fornøyde, og spørsmålet er dermed: Når kan selgeren si at resultatet er godt nok, og dermed avvise videre reklamasjoner? Kilde: visma.no
Les mer
12.05.17
 

Mye juks med flypriser og hotell-overnattinger på nettet

- i følge Forbrukerombudet
Mye prisjuks avsløres av et europeisk tilsyn med reiselivsformidlere. – Best pris er ikke alltid best, sier forbrukerombud Elisabeth Lier Haugseth. Kilde: nettavisen.no
Les mer
18.04.17
 

Bil er verstingen på klagetoppen

- Forbrukerrådet
Norske forbrukere klager mest på bil, bank og bolig. I fjor kom det inn over 32.000 klager til forbrukerorganisasjonene, en økning på 8,6 prosent fra året før. Kilde: nrk.no
Les mer
15.03.17
 

70 000 spørsmål og 10 000 klager

- til Forbrukerrådet i fjor
Statistikken viser at folk oftest har problemer med bruktbil, leid bolig og mobiltelefon. Blant firmaene som bør skjerpe seg, finner vi Norwegian og Skattelisten. Kilde: forbrukerradet.no
Les mer
13.03.17
 

Går ikke flyet?

- sjekk dine rettigheter på 1-2-3
Dine rettigheter som flypassasjer. Kilde: forbrukerradet.no
Les mer
07.03.17
 

Dette fikk vi flest klager på i 2016

Forbrukerombudet
I fjor mottok Forbrukerombudet totalt 12 757 skriftlige klager og tips om brudd på markedsføringsloven og annen forbrukervernlovgivning. Dette er det høyeste antallet henvendelser vi noen gang har mottatt, med en økning på over 1300 henvendelser fra 2015.
Les mer
06.02.17
 
   
 
Abonnementspriser – Credit News
 

Credit News: Nyheter og faginformasjon om praktisk økonomi og pengestrøm

 
 
Redaktør Owe Rud - www.creditnews.no - Copyright © 2009 Credit News - Org.nr.: 988 295 515 MVA
 
Nyhetsbrev fra Credit News