Sergel we care
Credit News
Nyheter og faginformasjon om praktisk økonomi og pengestrøm
Dato: 26.04.2024
Foto: Hilde Rannem Rostad, advokat og divisjonsdirektør bank/finans, Kredinor.

Stor interesse for Kredinors fagdag bank/finans

- Circa 100 av Kredinors kunder innen bank/finans-sektoren var til stede på årets seminar den 22. mai, noe som viser en sterk bransjeinteresse for dette arrangementet, som i år ble arrangert for sjette gang.

Dette er dagen for alle innen bank og finans som vil holde seg oppdatert innen kredittstyring, fordringsadministrasjon og inkassorelaterte emner. Fagdagen tar for seg, blant annet, kredittfaglige og juridiske problemstillinger for bank- og finansnæringen. Deltakerne ble først ønsket velkommen av Hilde Rannem Rostad, advokat og divisjonsdirektør bank/finans, Kredinor. Hun presenterte Kredinors strategi og nye visuelle profil samt ønsket alle nye kunder i divisjonen velkommen. Nettopp Kredinors vekst innen bank finans de siste årene samt målene fremover var fokuset i presentasjonen. Hilde Rostad la vekt på at økt andel tilbakeført kapital samt det å bidra til lavere tapsavsetninger er det viktigste når Kredinor legger strategien for bank og finansbransjen videre.

Dagens konferansier holdt et svært underholdende foredrag om «Hvordan utenlandske kunder ser på oss nordmenn» og var et meget underholdende krydder i konferansen, med alle sine verbale krumspring. Dagen inneholdt også et foredrag om «Getting Things Done»- metodikken, v/Morten P. Røvik, leder av produktivNorge. Han fortalte om den fem stegs arbeidsflyten for å få kontroll over arbeidet, øke produktiviteten men likevel oppleve mindre stress.

Kredinors egne forelesere. - Som alltid var Kredinors egne krefter på plass med interessante foredrag. I år var det Hilde Rannem Rostad, advokat og divisjonsdirektør bank/finans i Kredinor, som snakket om omstøtelse i konkurs: Hvordan sikre deg at verdier ikke er tappet i forkant av en konkurs. Ketil Vangsnes, fagansvarlig advokat bank/finans, snakket om Gjeldsordninger, rettslige og praktiske utfordringer mens Geir Dyran, Business Performance Manager, tok for seg betalingsforholdene i Norge i dag, med fokus på bank/finans. Trine Lise Ness Grimstad, direktør kundeservice i Kredinor, tok for seg den «vanskelige» kunden –kundeopplevelse: Hvordan skal Kredinor levere optimal kundeservice ?

Namsfogden. - På en fagdag som dette vil selvfølgelig deltakerne være interesserte i siste nytt fra Namsfogden. De fikk sitt påfyll i dagens siste foredrag, som var «Endringer i rettspleien, med særlig vekt på tvangsforretninger og gjeldsordninger», v/Alexander Dey, Namsfogden i Oslo.

I løpet av den innholdsrike dagen fikk deltakerne også nyte en svært underholdende helaften med omvisning, middag og underholdning i Mathallen v Kulinarisk Akademi. Tekst: O.Rud, Credit News, 23.mai, 2014

26.05.14
Personvernerklæring for Credit News NUF
Redaktør Owe Rud - www.creditnews.no - Copyright © 2024 Credit News
Org.nr.: 988 295 515 MVA