Sergel we care
Credit News
Nyheter og faginformasjon om praktisk økonomi og pengestrøm
Dato: 20.04.2024

Modhi: Med riktig kundedata løser vi saken

Hvis vi kontakter feil person i en purresak vil vedkommende bli irritert og du får ikke pengene dine. Derfor skal du være nøye med å samle riktig kundedata i ditt register. Her er mine beste råd for å lykkes med det.

Det sier seg kanskje selv, men en av de største utfordringene når vi skal sette i gang et purreløp for å få inn et utestående beløp, er å ha korrekt og oppdatert kundedata. Om vi ikke får tak i skyldneren vil det være ekstremt vanskelig å løse saken, selv om vi er rimelig gode på detektivarbeid.

Men å lete i offentlige databaser og tilgjengelige oppslagsverk er både tidkrevende og ikke alltid helt sikre metoder. Det finnes flere feilkilder. Derfor påligger det våre kunder et stort ansvar i å samle inn data i kjøpsøyeblikket. Da får vi som oftest korrekt informasjon med en gang.

DETTE ER DATAENE DU SKAL SAMLE PÅ: Ta ikke for gitt at alle som kjøper av deg har til hensikt å gjøre opp for seg. Det finnes hundre årsaker til at noen ikke betaler, og ofte er det forklaringer som det er enkelt å forstå. Iblant oppstår det uforutsette hendelser som kan påvirke økonomien. Det har vi respekt for, naturligvis.

Det er også derfor du og din virksomhet skal være grundige når det kommer til å fylle ut kontaktkortet på kundene dine. Dette er opplysningene som bør ligge til grunn for at vi skal kunne følge opp en potensiell inkassosak: Kilde: Astrid Helene Markeng, Avdelingsleder, Modhi Norge / smarterebetaling.no

Les mer

20.04.21
Personvernerklæring for Credit News NUF
Redaktør Owe Rud - www.creditnews.no - Copyright © 2024 Credit News
Org.nr.: 988 295 515 MVA