Sergel we care
Credit News
Nyheter og faginformasjon om praktisk økonomi og pengestrøm
Dato: 23.04.2024

En hyggelig kunderådgiver kan koste deg dyrt

Gode kundeforhold gjør at mange forbrukere ikke flytter eller reforhandler banktjenester

Det er kunden selv som må betale for å være lojal.

Mange bankkunder unngår å flytte eller reforhandle banktjenester fordi de føler seg knyttet til sin nåværende bank gjennom et godt kundeforhold. Dette går frem av en undersøkelse gjennomført av finansportalen.no, som er en tjeneste fra Forbrukerrådet.

3 av 4 bankkunder har ikke reforhandlet eller flyttet banktjenester i løpet 2015. Av disse oppgir hele 25 % at det at de «føler seg knyttet til sin nåværende bank gjennom et godt kundeforhold», er en grunn til å la være å bytte bank eller reforhandle betingelser på banktjenester. Det er ingen tvil om at denne lojaliteten til nåværende bank har en høy pris for mange. Kilde: forbrukerradet.no

Les mer

21.05.16
Personvernerklæring for Credit News NUF
Redaktør Owe Rud - www.creditnews.no - Copyright © 2024 Credit News
Org.nr.: 988 295 515 MVA