Sergel we care
Credit News
Nyheter og faginformasjon om praktisk økonomi og pengestrøm
Dato: 25.04.2024
Foto: Tom Hellerud, Business Operations Controller i Alektum Oslo

Alektum, for deg som er interessert i rask og sunn vekst

Vi vet hvor kostbare ikke-betalende kunder kan være. Derfor har vi utviklet et tilbud for våre oppdragsgivere som gjør at de finner og bearbeider de riktige kundene, samt har mulighet til å maksimere inntektene

Credit News snakker med Tom Hellerud, Business Operations Controller i Alektum Oslo. Tom, Alektum er en internasjonal aktør som nå også tar sikte på å bli mer synlige i Norge? Ja, det stemmer. Vi er representert i 16 land, noe vi mener er fordelaktig når norske selskaper skal vokse internasjonalt.

Dere satser sterkt på SKREDDERSYDDE OG TILPASSEDE LØSNINGER? - Ja, vi tror ikke på mottoet «alt for alle», men på skreddersydde og tilpassede løsninger. Med respekt for at forretningslogikken er forskjellig i ulike bransjer, har vi primært valgt å rette våre tilbud mot noen spesifikke segmenter. Vår ambisjon er å ta utgangspunkt i dine konkrete behov og dermed levere unik kundeverdi.

Hovedkontoret til Alektum i Norge ligger i Tønsberg, med avdelingskontor i Oslo. HVORDAN ER DERE ORGANISERT? - Vi har delt porteføljen i 6 forskjellige team: • Bank krav • Finans krav • B2B krav • Netthandel • Backoffice • Callsenter - benytter ringerobot for automatisk utring på saker. Våre team jobber sammen på sakene på tvers av kontorene. Vi har valgt dette for å få en felles kultur- og samme måte å jobbe på. Den enkelte kunde hos Alektum får sin egen ansvarlige kontaktperson på teamet som de forholder seg til. Alektum bruker samme innfordringssystem i hele konsernet. Dette er en stor fordel for våre kunder som får samme rapporter, integreringer, osv.

BACKSTAGE: NETTKONTOR FOR OPPDRAGSGIVER. Alektum tilbyr alle sine oppdragsgivere en eller flere bruker-identer på sin nettkontorløsning Backstage. Fortell litt mer om dette, Tom: Ja, løsningen er realtime med vårt behandlingssystem og gir en god oversikt over alle saker som er til behandling – aktive og avsluttede saker presenteres i adskilte lister. Oppdragsgiver kan i detalj se behandlingshistorikk på sakene - hvilke brev som har blitt sendt, notater og betalinger. Videre kan oppdragsgiver om ønskelig kjøre ut egne rapporter og statistikker eller eksportere detaljinformasjon til eksterne verktøyer (egen rapportgenerator, Excel med mer.) Backstage er brukervennlig og følger de strengeste krav til sikkerhet. Flere av våre oppdragsgivere benytter Backstage parallelt med sine kundesystemer, sier Tom Hellerud.

NETTLØSNING MOT SKYLDNER - PLAN & PAY: Alektum Inkasso AS har en skyldnerweb der skyldner kan logge seg inn å få oversikt over egne saker. I tillegg kan skyldneren opprette nedbetalingsplaner for en eller flere saker. Vi har også lagt inn budsjettmodeller som kan hjelpe en skyldner til å få oversikt over egen økonomi, samt linker til aktuelle informasjonssider, forteller Tom Hellerud. Avslutningsvis, Tom, kan du fortelle oss litt kort om deg selv og din yrkesaktive karriere? Ja, jeg er 50 år og bor i Tønsberg. Har vært i bransjen siden 1998. Begynte i Norsk Inkasso System/Alektum i år 2000. Jeg startet som saksbehandler med ansvar for overvåksporteføljen og jobber nå som avdelingsleder og faktisk leder (Buisness Operations Controller) i Alektum Oslo, sier Tom Hellerud til Credit News.

Les mer - Alektum tar sats i inkasso-markedet

04.12.18
Personvernerklæring for Credit News NUF
Redaktør Owe Rud - www.creditnews.no - Copyright © 2024 Credit News
Org.nr.: 988 295 515 MVA